Zasady diety zrównoważonej

Dowiedz się jakie są główne grzechy, które prowadzą do nadwagi. Są nimi szczególnie zachcianki i przekąski takie jak picie lemoniady słodzonej, spożywanie cukrów prostych, kiełbaski i zbyt dużo tłuszczu. Trzeba postawić na wystarczająco dużo owoców i warzyw w diecie, które dzięki dużej ilości błonnika oraz sporej ilości witamin i składników mineralnych są dobre dla organizmu. Jako eksperci bolońscy stale w tej dziedzinie kształcimy. Czytaj więcej artykułów na temat metody żywienia i szkolenia.

zasady diety których warto przestrzegać

Zasada nr 1 – Jedz z głową

Czytaj co znajduje się na etykietach żywności i poznaj podstawy zdrowej diety. Naucz się odróżniać żywność, która jest korzystna od tej niekorzystnej. Jeśli masz stałą wagę, można wyznaczyć jeden dzień tygodnia, kiedy pozwolisz sobie trochę w diecie i można wtedy jeść czekoladę lub inne zakazane posiłki. Jednak bądź czujny i nie kupuj fast foodów. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zastąp go z owocami.

Zasada nr 2 – Więcej mięśni oznacza lepszy metabolizm

Warto jeść wystarczającą ilość białka i chronić swoje istniejące już mięśnie. Jeśli jednak jest to mało możliwe, postaraj się, aby niektóre mięśnie pobudzić do budowania. Dzięki temu znacznie podkręcisz swój metabolizm i zmniejszysz magazynowanie tłuszczu w organizmie. Musisz wiedzieć jaki jest wpływ białka na organizm.

Zasada nr 3 – Nie omijaj siłowni

Powinieneś prawdopodobnie już ćwiczyć co najmniej 4 razy w tygodniu i możesz uruchomić inny sport uzupełniająco. W przypadku, gdy dążysz do utraty wagi, ćwiczenia sprawią kłopoty, ale potem znajdziesz aktywność ruchową, z której jesteś szczęśliwy i pomoże Ci utrzymać wagę pod kontrolą. Eksperci bolońscy są pewni, że jakikolwiek sport to samo zdrowie. To może być, hokej, piłka nożna, tenis, pływanie, jazda na nartach lub wiele innych. Zwykły spacer jest również liczone jako aktywność ruchową. Jest to najbardziej naturalny ruch osoby i przy tym nie ma prawie żadnego ryzyka urazu. Chodzenie na świecie i zwiedzanie jest również aktywnością i to dobrą. Warto jednak co najmniej raz dziennie chodzić na spacery z psem lub jeśli go nie masz, zaangażuj członków rodziny. Mimochodem spacer jest bardzo dobry w kształtowanie mięśni aktywnych podczas siedzenia.

Zasada nr 4 – Podstawa to systematyczność

Aby utrzymać stałą wagę trzeba będzie nadal trenować. Dobrą wiadomością jest to, że aby utrzymać wagę po prostu w praktyce trzeba zrobić mniej niż przy odchudzaniu. Powinniśmy nadal wzmacniać mięśnie 3 – 4 razy w tygodniu i dodać także innych działań, takich jak spacery, pływanie lub jazda na rowerze. Warto dołączyć do treningów o nazwie HIIT co najmniej raz lub dwa razy w tygodniu. Intensywne treningi nie są czasochłonne, ale sprawiają, że lepiej spalisz tłuszcz.

Nikt nie chce ponownie przybrać na wadzę, ale niektórzy ludzie są słabi i szybko wracają do starych nawyków żywieniowych. Utrata masy ciała jest nie tylko osiągnięcie pożądanej wagi. Eksperci oraz wielu innych uczonych uważa właśnie powyższe zasady za kluczowe, jeśli chodzi o utrzymanie dobrej formy. Musisz dokonać na trwałe zmian w swoim życiu i kontynuować pracę nad nimi.

African Mango skutki uboczne stosowania

Utrata masy ciała przez pigułki ciągle się zmieniają i pojawienie się nowych formuł nie jest żadną czy po African Mango występują skutki ubocznenowością. Jednak w perspektywie długoterminowej, wiele z tych produktów są zabronione przez władze sanitarne lub zadeklarowanych zgodnie z mottem „aby używać na własne ryzyko”.

African Mango okazuje się całkowicie naturalnym produktem, z którego bardzo korzystne substancje są wyodrębniane i wprowadzane do obrotu. Jest bezpieczny i praktycznie bez ubocznych efektów (tylko te, które mogą przyjść do stawienia się, są bardzo niewielkie, ostatni niewiele i znikają, gdy nasz organizm jest przyzwyczajony do nowych warunków pracy).

W utracie masy ciała chodzi o to, aby było sprawnie i skutecznie. Okazuje się, że oraz bardziej ludziom zależy, aby było to też bardzo bezpieczne, jak to robi to w sposób gładki, stopniowe i normalne dla naszego organizmu. W kilku badaniach klinicznych tabletki African Mango nie wykazały żadnych skutków ubocznych, poza są podzielone na kategorie „kłopoty”, poświadczające bardzo pomocne dla utraty wagi. Można spać spokojnie, po stosowaniu African Mango nie ma skutków ubocznych, zostało to potwierdzone przez ekspertów.

W ten sposób możemy być spokój, gdy próbuje schudnąć z African Mango, ponieważ wiemy, że jesteśmy użytkownikami czegoś całkowicie naturalnego, który został sprawdzony przed z korzystne wyniki. Jeśli mieliśmy wszelkie niedogodności, ono byłby być bardzo lekki i przemijające.

Przeciwwskazania i działania niepożądane African Mango

Tylko te obserwowane były: wzdęcia, bóle głowy i problemy ze snem. Jednak w grupach, które otrzymały placebo, również zostały znalezione. Z tego powodu, że myśleli, iż zostały one spowodowane bezpośrednio przez tabletki African Mango.

Jednak jest możliwe, że łącząc go z innymi elementami, nabawimy się niepożądanych efektów, jak każdy inny produkt może się pojawić (jak na przykład, jeśli mieszanki kawy z Poliwitaminy, że żeń-szeń lub innych używek) ból głowy, nerwy i brak snu może stać się irytujące. To samo dotyczy African Mango.

W innym badaniu, gdzie testowano mieszaninę Irvingia gabonensis (African Mango) i Cissus Quadrangularis (roślina używana również do utraty wagi) stwierdzono bardzo łagodne skutki uboczne, takie jak bóle głowy, nadmiar gazów, a niektórzy ludzie mieli problemy ze snem. Te same skutki uboczne również zostały znalezione w grupie placebo, która otrzymała tylko Cissus Quadrangularis, więc skutki uboczne prawdopodobnie nie pochodzi z African Mango.

Oznacza to że skutki uboczne mogą być ze względu na sumę efektów z innymi żywności, ale w żadnym wypadku nie przychodzą do powodować wielkie kłopoty, które utrzymują się w czasie i znacznie mniej nic z tego nie jest rozwiązany z typowe domowe środki zaradcze, które wszyscy znamy.

afrykańskie mango składnik suplementów na odchudzanie

Dawkowanie tabletek

Co najmniej dwie dawki dziennie po 150 mg są potrzebne aby mieć pozytywne wyniki w odchudzaniu. W badaniach naukowych kwota ta wykazano utratę średnio wagi o prawie 1,5 kg na tydzień bez konieczności zmiany normalnej diety tej osoby lub wykonywania sportu.

Jeśli można dodać pozytywne efekty to postaw na jedzenie zdrowsze i około 15 lub 20 minut ćwiczeń 2 razy w tygodniu, wyniki mogą być znacznie wyższe.

Zalecane jest nie przekracza 1,5 grama ekstraktu z nasion afrykańskiego mango trzy razy dziennie, jest to najwyższa kwota, która jest bezpiecznie stosowana w badaniach jak do tej pory. Chociaż na pewno wzrośnie kwota ta nie wywołują niekorzystnych wyników jako skutki uboczne, możemy po prostu nie polecam bo tam jest nie dokumentacji, zaświadczające, że dawka ta nie wytwarza lub spowodować jakiejkolwiek irytacji.

Odchudzanie na wakacjach

Zakończyła się utrata wagi, osiągnięto pożądaną wagę i dzięki temu zyskałeś dobre samopoczucie, dzięki wykonanej pracy. I teraz chciałoby się w końcu jeść sporo. Salami, kiełbasy, czekolada, ciasta. Stop! Takiego scenariusza należy unikać! Osiągnięcie wymaganej masy i nie przerywać pracy – to powinien być twój cel. Jeśli jednak zrobiłeś to, co jest opisane powyżej, dużo szybciej wrócisz do masy wyjściowej, a może nawet wyższej (tzw. efekt jo-jo). Istnieje coś, co można zrobić, ale musisz dowiedzieć się prawdy. Jeśli będzie więcej kiełbaski, deserów i czekoladki, gdy został osiągnięty pożądany stan wagi, możemy zachować aktualny stan lub pozwolić, aby pochłonęło cię obżarstwo.

Aby ustanowić nowy cel, taki jak budowa masy mięśniowej, zwiększenie mocy, przyswojenie pewnych sportowych umiejętności, warto zainwestować w odpowiednie szkolenie. Właśnie tego typu przygodę proponujemy naszym czytelnikom. Nasz pomysł zawiera treningi fitness oraz zajęcia dopasowane do indywidualnych potrzeb danej osoby. W każdym razie zaczęliśmy drogę wiodącą do zmiany ogólnego stylu życia. Jeśli naprawdę chcesz trwałych zmian, musisz przestrzegać tych samych zasad, które rozpoczęły się w czasie utraty wagi.

schudnij na wakacjach

Utrzymanie nowej wagi

Teraz masz wszystkie korzyści po swojej stronie. Utrzymanie aktualnej masy ciała jest znacznie łatwiejsze niż utraty wagi. Dotrzymaj tylko swojego deficytu energii. Będziesz już tylko chudnąć, ale tylko gdy  uda ci się utrzymać wagę lub poprawić stan obecny. Z czasów restrykcyjnej diety już wiesz, że istnieją kalorię, których musisz unikać oraz starannie dbać o skład odżywczy posiłków. Wiesz już, że nie możesz jeść więcej kalorii niż zużywasz, ponieważ w przeciwnym wypadku niezużyte kalorie przekształcą się w tłuszcz.

Jeśli już nie jesteś otyły, pamiętaj aby stale sprawdzać, mierzyć i ważyć się, aby nie pozwolić, aby Twój apetyt zdominował życie ponownie. Powrót do dawnych nawyków po właśnie zakończonym odchudzaniu i budować swoją dietę na podstawie własnych doświadczeń. Alternatywnie podczas większości takich rejsów można ponownie zapytać dietetyka, który pomoże Ci zbudować nowy plan diety, aby utrzymać wagę.

Aby utrzymać wagę, powinniśmy przestrzegać zalecanego spożycia kalorii odpowiadającej około 28 kcal na kg masy ciała i, jeśli to konieczne skorygować ten poziom w oparciu o podpowiedzi organizmu. Nie warto kończyć swojej diety i aktywności fizycznej, od razu po osiągnięciu celu. Dalsze menu powinno opierać się na żywności podobnej do spożywane w trakcie odchudzania i po utracie wagi należy przy tej diecie pozostać z tą różnicą, że porcje będą trochę większe.

Zdrowe odżywianie z komiksem – zabawa i edukacja

To jak wygląda nasze życie – czy jesteśmy szczupli i odżywiamy się zdrowo czy też mamy nadwagę i zajadamy się niezdrowym i przetworzonym jedzeniem, wynika z tego co wynieśliśmy z rodzinnego domu oraz szkoły. Młodzież podczas swojej edukacji w szkole często trafia na mało przyjazne i przystępne informacje dotyczące zdrowego życia. Kiedy się analizują podstawę programową w szkole okazuje się, że niewiele godzin poświęca się na przyswojenie przez młodzież informacji dotyczących zdrowego odżywiania. To ogromna szkoda, ponieważ jak mówi staropolskie przysłowie – czym skorupka za młodu nasiąknie, tym na starość trąci, w związku z tym jeśli nie nauczymy porządnie dzieci jak powinny się zdrowo odżywiać, to niestety, ale w dorosłym życiu będzie im tylko ciężej to opanować. Jak w takim razie można usprawnić edukacje szkolną w zakresie dobrych nawyków żywieniowych?

komiks o zdrowym odżywianiu

Komiks – sposób na naukę o zdrowym odżywianiu

Dla młodszych dzieci oraz młodzieży komiksy stanowią ciekawą odskocznie od często nudnych podręczników. Pomysł opowiadania historii pod postacią ilustrowaną powstał już jakiś czas temu, bo  1863 roku. Właśnie z tego okresu historii pochodzą pierwsze wzmianki dotyczące powstania komiksów. Oczywiście komiksy z 1863 roku nie przypominają tych współczesnych wydań, to jednak historię w nich opowiadane są często bardzo ponadczasowe i mają zastosowanie również i teraz.

W jednej z polskich szkół podstawowych historyk zafascynowany  wpływem właśnie komiksów na edukacje swoich dzieci, zaproponował podczas zebrania grona pedagogicznego, aby wykorzystać ten patent również w innych dziedzinach. Pomysł spodobał się pozostałym nauczycielom i tak właśnie powstała edukacja dotycząca zdrowej żywności poprzez komiksy. Można by powiedzieć, że to lekko szalony pomysł, jednak jak to się mówisz – historia nas oceni. Jednak już widać pierwsze efekty, ponieważ pozostałe placówki kiedy dowiedziały się o pomyślę historyka, również postanowiły stworzyć komiksy dla swoich uczniów. Przy okazji przeczytaj od czego zacząć zdrowe odżywianie w swojej diecie.

Zdrowe odżywianie nie musi być nudne – historia Pawła

Jednym z uczniów, którzy skorzystali z komiksów o zdrowym żywieniu jest Paweł. Porozmawialiśmy z nim i o to jego opinia na temat połączenia komiksów z edukacją zdrowotną.

„Zanim został wprowadzony program edukacji poprzez komiksy myślałem, że będzie to kolejna próba zanudzenia nas pod płaszczykiem niby przystępnej formy. Na dodatek historia ta była dla mnie tym bardziej nudna, bo dotyczyła zdrowego odżywiania. A  ja w końcu nie muszę przechodzić na dietę, jestem szczupły i daleko mi do nadwagi. Jednak okazało się, że moje nawyki żywieniowe są dalekie od ideału. Dzięki komiksom poznałem historię chłopca w moim wieku, który również na początku był szczupły, jednak z czasem to jak się odżywiał powodowało, że jego waga szła do góry aż w końcu się roztył. Widząc jakie niesie za sobą konsekwencje niezdrowa żywność zrozumiałem, że muszę już dziś zadbać o siebie.”