Co się dzieje z tłuszczem kiedy chudniesz?

Co się dzieje z tłuszczem kiedy chudniesz?

Straciłeś trochę tłuszczu, a twoja waga spada. Możesz też nosić stare ubrania, które kupiłeś dawno temu, ale nigdy nie miałeś szansy ich nosić, bo nie pasują. Jesteś też gotów stawić czoła upałowi lata. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, skąd ta cała dodatkowa masa ciała zniknęła z twojego ciała?

Nauka o metabolizmie tłuszczów

To, co dzieje się naprawdę, to fakt, że straciliśmy tłuszcz, wydychając go jako dwutlenek węgla (CO2). Zrzuciliśmy kilogramy nadmiaru masy ciała w wyniku niewidzialnego tańca w naszym organizmie, który nazywa się metabolizmem.

Niewiele osób rozumie, jak metabolizm odgrywa kluczową rolę w utracie wagi, ale są w zasadzie 2 rzeczy, które ludzie muszą zrozumieć: ile kalorii w i poza, jak wskazano w tym formule poniżej.

Węglowodany + Tlen (O2) -> Dwutlenek węgla (CO2) + Woda

Lewa strona formuły to kalorie w (poprzez jedzenie), podczas gdy prawa strona to kalorie na zewnątrz, gdzie utrata tłuszczu w organizmie jest przedstawiona poprzez wydychanie dwutlenku węgla i wydalanie wody. Badanie to, które zostało opublikowane w British Medical Journal wykazało, że jeśli osoba traci 10 kg tłuszczu, 8,4 kg jest uwalniany w postaci dwutlenku węgla podczas wydechu i 1,6 kg jest uwalniany w postaci wody poprzez wydalanie moczu lub potu. Jednakże, aby przeprowadzić ten proces, nasz organizm potrzebuje 29 kg tlenu jako „paliwa”, aby rozpocząć ten proces poprzez wdychanie.

Kiedy więc chudniemy, większość masy ciała jest wdychana do cienkiego powietrza jako dwutlenek węgla. Podkreśla to znaczenie oddychania jako klucza do przemiany materii, dzięki czemu nasze płuca stają się najbardziej efektywnymi spalaczami tłuszczu!

Jedzcie mniej, oddychajcie więcej

Jeśli utrata tłuszczu zależy w dużej mierze od oddychania, czy więcej oddychania może pomóc w utracie większej wagi? Jak czytamy na Zdrowe Szpitale odpowiedź brzmi ściśle nie, ponieważ jeśli wdychamy i wydychamy więcej niż normalnie, możemy być narażeni na hiperwentylację, która w najgorszym przypadku doprowadzi nas do zawrotów głowy i zemdlenia. Jedynym sposobem na zwiększenie tempa oddychania jest więc wysiłek fizyczny, który w rzeczywistości wiąże się z dużą ilością oddychania.

Dobrą wiadomością jest to, że tempo przemiany materii zwiększa się podczas snu, dlatego nigdy nie zdajemy sobie z tego sprawy i wtedy nagle waga ciała spada rano. Dzieje się tak dlatego, że nasze tempo oddychania jest wyższe niż normalne oddychanie w ciągu dnia, co powoduje wydychanie dużej ilości dwutlenku węgla na szczycie wydalania tego porannego WC.

Autorzy tego badania ujawnili również, że samo wstawanie z biurka w pracy może podwoić tempo metabolizmu. Co więcej, wykonywanie lekkich ćwiczeń, takich jak chodzenie i jogging, może potencjalnie potroić nasze tempo metabolizmu! Tak więc, kiedy zamawianie pizzy jest naprawdę zachwycające, warto również odebrać ją ze sklepu, idąc pieszo, zamiast dostarczać ją do naszych drzwi, co ostatecznie zmniejsza poczucie winy.

Zatem zszyjcie swoje biegające trampki i nie zapomnijcie o oddychaniu!