Odchudzanie na wakacjach

Zakończyła się utrata wagi, osiągnięto pożądaną wagę i dzięki temu zyskałeś dobre samopoczucie, dzięki wykonanej pracy. I teraz chciałoby się w końcu jeść sporo. Salami, kiełbasy, czekolada, ciasta. Stop! Takiego scenariusza należy unikać! Osiągnięcie wymaganej masy i nie przerywać pracy – to powinien być twój cel. Jeśli jednak zrobiłeś to, co jest opisane powyżej, dużo szybciej wrócisz do masy wyjściowej, a może nawet wyższej (tzw. efekt jo-jo). Istnieje coś, co można zrobić, ale musisz dowiedzieć się prawdy. Jeśli będzie więcej kiełbaski, deserów i czekoladki, gdy został osiągnięty pożądany stan wagi, możemy zachować aktualny stan lub pozwolić, aby pochłonęło cię obżarstwo.

Aby ustanowić nowy cel, taki jak budowa masy mięśniowej, zwiększenie mocy, przyswojenie pewnych sportowych umiejętności, warto zainwestować w odpowiednie szkolenie. Właśnie tego typu przygodę proponujemy naszym czytelnikom. Nasz pomysł zawiera treningi fitness oraz zajęcia dopasowane do indywidualnych potrzeb danej osoby. W każdym razie zaczęliśmy drogę wiodącą do zmiany ogólnego stylu życia. Jeśli naprawdę chcesz trwałych zmian, musisz przestrzegać tych samych zasad, które rozpoczęły się w czasie utraty wagi.

schudnij na wakacjach

Utrzymanie nowej wagi

Teraz masz wszystkie korzyści po swojej stronie. Utrzymanie aktualnej masy ciała jest znacznie łatwiejsze niż utraty wagi. Dotrzymaj tylko swojego deficytu energii. Będziesz już tylko chudnąć, ale tylko gdy  uda ci się utrzymać wagę lub poprawić stan obecny. Z czasów restrykcyjnej diety już wiesz, że istnieją kalorię, których musisz unikać oraz starannie dbać o skład odżywczy posiłków. Wiesz już, że nie możesz jeść więcej kalorii niż zużywasz, ponieważ w przeciwnym wypadku niezużyte kalorie przekształcą się w tłuszcz.

Jeśli już nie jesteś otyły, pamiętaj aby stale sprawdzać, mierzyć i ważyć się, aby nie pozwolić, aby Twój apetyt zdominował życie ponownie. Powrót do dawnych nawyków po właśnie zakończonym odchudzaniu i budować swoją dietę na podstawie własnych doświadczeń. Alternatywnie podczas większości takich rejsów można ponownie zapytać dietetyka, który pomoże Ci zbudować nowy plan diety, aby utrzymać wagę.

Aby utrzymać wagę, powinniśmy przestrzegać zalecanego spożycia kalorii odpowiadającej około 28 kcal na kg masy ciała i, jeśli to konieczne skorygować ten poziom w oparciu o podpowiedzi organizmu. Nie warto kończyć swojej diety i aktywności fizycznej, od razu po osiągnięciu celu. Dalsze menu powinno opierać się na żywności podobnej do spożywane w trakcie odchudzania i po utracie wagi należy przy tej diecie pozostać z tą różnicą, że porcje będą trochę większe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *