Zasady diety zrównoważonej

Dowiedz się jakie są główne grzechy, które prowadzą do nadwagi. Są nimi szczególnie zachcianki i przekąski takie jak picie lemoniady słodzonej, spożywanie cukrów prostych, kiełbaski i zbyt dużo tłuszczu. Trzeba postawić na wystarczająco dużo owoców i warzyw w diecie, które dzięki dużej ilości błonnika oraz sporej ilości witamin i składników mineralnych są dobre dla organizmu. Jako eksperci bolońscy stale w tej dziedzinie kształcimy. Czytaj więcej artykułów na temat metody żywienia i szkolenia.

zasady diety których warto przestrzegać

Zasada nr 1 – Jedz z głową

Czytaj co znajduje się na etykietach żywności i poznaj podstawy zdrowej diety. Naucz się odróżniać żywność, która jest korzystna od tej niekorzystnej. Jeśli masz stałą wagę, można wyznaczyć jeden dzień tygodnia, kiedy pozwolisz sobie trochę w diecie i można wtedy jeść czekoladę lub inne zakazane posiłki. Jednak bądź czujny i nie kupuj fast foodów. Jeśli masz ochotę na coś słodkiego, zastąp go z owocami.

Zasada nr 2 – Więcej mięśni oznacza lepszy metabolizm

Warto jeść wystarczającą ilość białka i chronić swoje istniejące już mięśnie. Jeśli jednak jest to mało możliwe, postaraj się, aby niektóre mięśnie pobudzić do budowania. Dzięki temu znacznie podkręcisz swój metabolizm i zmniejszysz magazynowanie tłuszczu w organizmie. Musisz wiedzieć jaki jest wpływ białka na organizm.

Zasada nr 3 – Nie omijaj siłowni

Powinieneś prawdopodobnie już ćwiczyć co najmniej 4 razy w tygodniu i możesz uruchomić inny sport uzupełniająco. W przypadku, gdy dążysz do utraty wagi, ćwiczenia sprawią kłopoty, ale potem znajdziesz aktywność ruchową, z której jesteś szczęśliwy i pomoże Ci utrzymać wagę pod kontrolą. Eksperci bolońscy są pewni, że jakikolwiek sport to samo zdrowie. To może być, hokej, piłka nożna, tenis, pływanie, jazda na nartach lub wiele innych. Zwykły spacer jest również liczone jako aktywność ruchową. Jest to najbardziej naturalny ruch osoby i przy tym nie ma prawie żadnego ryzyka urazu. Chodzenie na świecie i zwiedzanie jest również aktywnością i to dobrą. Warto jednak co najmniej raz dziennie chodzić na spacery z psem lub jeśli go nie masz, zaangażuj członków rodziny. Mimochodem spacer jest bardzo dobry w kształtowanie mięśni aktywnych podczas siedzenia.

Zasada nr 4 – Podstawa to systematyczność

Aby utrzymać stałą wagę trzeba będzie nadal trenować. Dobrą wiadomością jest to, że aby utrzymać wagę po prostu w praktyce trzeba zrobić mniej niż przy odchudzaniu. Powinniśmy nadal wzmacniać mięśnie 3 – 4 razy w tygodniu i dodać także innych działań, takich jak spacery, pływanie lub jazda na rowerze. Warto dołączyć do treningów o nazwie HIIT co najmniej raz lub dwa razy w tygodniu. Intensywne treningi nie są czasochłonne, ale sprawiają, że lepiej spalisz tłuszcz.

Nikt nie chce ponownie przybrać na wadzę, ale niektórzy ludzie są słabi i szybko wracają do starych nawyków żywieniowych. Utrata masy ciała jest nie tylko osiągnięcie pożądanej wagi. Eksperci oraz wielu innych uczonych uważa właśnie powyższe zasady za kluczowe, jeśli chodzi o utrzymanie dobrej formy. Musisz dokonać na trwałe zmian w swoim życiu i kontynuować pracę nad nimi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *